
میگویند روزی شخصی خدمت امیرالمومنین علی(ع) وارد شد و گفت: یا علی، من شما را بسیار دوست دارم... امام به ایشان گفتند: نه، اینطور نیست و تو مرا دوست نداری... آن شخص متعجب و ناراحت شد و گفت: شما از دلم به من خبر میدهید؟ من میگویم شما را بسیار دوست دارم! و علی(ع) مجددا میگویند: خیر، من کسانی که مرا دوست دارند به خوبی میشناسم و حتی نامشان را میدانم و تو میان آنها نیستی!!! و مرد ماند و دنیایی از ابهام... . در دعای ندبه میخوانیم: خدایا ما بندگان توایم که مشتاق دیدار نماینده تو هستیم... آیا واقعا هستیم؟ ...
ادامه مطلب